SW-4

Zdolność do pełnienia wielu zadań odpowiadająca współczesnym wymaganiom, była jednym z priorytetów podczas prac
nad śmigłowcem SW-4.

SW-4 Puszczyk idealnie sprawdza się jako śmigłowiec transportowy, patrolowy oraz dla potrzeb podstawowego
i zaawansowanego szkolenia.  Jako śmigłowiec treningowy został doceniony przez polską armię, co gwarantuje jego zgodność
ze standardami szkoleń NATO.

Puszczyk posiada podwójny, hydrauliczny układ sterowania oraz siedzenia odporne na rozbicie podczas wypadku .
Jest przystosowany do prowadzenia szkoleń w dzień i w nocy, w warunkach kompatybilnych z IFR oraz z użyciem gogli NVG. System symulacji sytuacji awaryjnych umożliwia prowadzenie szkolenia pilotów pod kątem sytuacji kryzysowych.
Dzięki zastosowaniu podwieszenia zewnętrznego śmigłowiec Puszczyk jest zdolny przenosić ładunki o masie do 650 kg.

Aplikacje
» WYPOSAŻENIE WOJSKOWE

Wersja wojskowa śmigłowca SW-4 może zostać wyposażona w zewnętrzne wysięgniki zdolne do przewożenia specjalistycznego sprzętu o masie do 240 kg.

» SZKOLENIE PODSTAWOWE I ZAAWANSOWANE

Doskonałe parametry w locie i wysoki poziom bezpieczeństwa sprawiają, że SW-4 doskonale nadaje się do szkolenia pilotów. Istnieje możliwość skonfigurowania śmigłowca dla potrzeb szkolenia podstawowego i zaawansowanego. SW-4 jest przystosowany do prowadzenia szkoleń w dzień i w nocy, w warunkach kompatybilnych z IFR oraz z użyciem gogli NVG. Zalety SW-4 jako śmigłowca szkoleniowego zostały docenione przez polskie wojsko

Waga
Maksymalna masa startowa
1800 kg 3,968 lb
Masa śmigłowca pustego
1010 kg 2,227 lb

 

Osiągi silnika (Rolls Royce 250 C20-R/2)
Maksymalna moc startowa 336 kW 450 shp
Maksymalna moc ciągła 284 kW 380 shp

 

Pojemność paliwa
Zbiornik paliwa
471 l 125 usg

 

Załoga

Piloci/Pasażerowie

1/5

 

Wymiary zewnętrzne
Długość (z obracającym wirnikiem) 10,58 m 34,70 ft
Rozstaw płóz
2,28 m 7,48 ft
Maksymalna wysokość 3,13 m 10,30 ft
Średnica wirnika nośnego
9,00 m 29,52 ft
Średnica tylnego wirnika
1,50 m 4,92 ft
Prześwit kadłuba 0,57 m 1,87 ft

 

Osiągi (ISA, 1800 kg / 3,968 lb)
VNE 254 km/h 137 kt
Maksymalna prędkość
206 km/h 111 kt
Prędkość wznoszenia 7,4 m/s 1457 ft/s
Zawis IGE (TOP) 2050 m 6,724 ft
Zawis OGE (TOP) 800 m 2,624 ft
Pułap praktyczny (MCP) 4 350   m 14,272  ft 
Maksymalny zasięg
772 km 417 nm
Maksymalny czas lotu
4hrs 57min

 

• Podwójne sterowanie
• Przesuwane drzwi z obu stron kabiny
• Hamulec wirnika nośnego
• Ogrzewanie kabiny
• Dodatkowe wyposażenie przedziału transportowego
• Hak Transportowy
• Zbiornik Bambi

• ADF
• ICS
• GPS
• Radar-altimer
• Transponder (mode A/C)
• Comm/Nav
• Gyro-compass
• System symulacji sytuacji awaryjnych
• Rejestrator parametrów lotu