Pierwsza w Polsce publiczna prezentacja śmigłowca AW101

AW101 służy do realizacji wymagających misji Wojsk Specjalnych i Marynarki Wojennej, w tym zadań poszukiwawczo-ratowniczych oraz zwalczania zagrożeń na morzu

 

Zaprezentowany w Polsce HH-101A Caesar to specjalna konfiguracja śmigłowca włoskich Siły Powietrznych, mających zapotrzebowanie na łącznie 15 maszyn, zdolna do realizacji m.in. zadań z zakresu odzyskiwania personelu, SAR oraz misji oddziałów specjalnych 

 

Do tej pory zamówiono ponad 220 śmigłowców AW101. Jest on użytkowany lub został zamówiony m.in. przez Włochy, Wielką Brytanię, Japonię, Kanadę, Portugalię, Danię i Norwegię.

Warszawa, 3 marca 2017 r. – PZL-Świdnik, spółka z Grupy Leonardo, ma przyjemność poinformować o pierwszej w Polsce publicznej prezentacji śmigłowca AW101, który zademonstrowano szerokiej publiczności podczas serii pokazów w Świdniku i Warszawie. 
AW101 to wielozadaniowy śmigłowiec zaprojektowany z myślą o realizacji wymagających misji Wojsk Specjalnych oraz Marynarki Wojennej, w tym zadań poszukiwawczo-ratowniczych oraz zwalczania podwodnych i nawodnych zagrożeń na morzu.
Uczestnicy premierowego pokazu AW101 w Polsce, w tym Minister Obrony Narodowej Antoni Macierewicz, zapoznali się z możliwościami jednego z najnowszych wariantów śmigłowca, czyli HH-101A Caesar - na co dzień pozostającego w służbie włoskich Sił Powietrznych. Włochy mają zapotrzebowanie na łącznie 15 śmigłowców do realizacji misji odzyskiwania personelu i akcji wojsk specjalnych, jak również zadań poszukiwawczo-ratowniczych (SAR), w tym na polu walki (CSAR) oraz ewakuacji medycznej (MEDEVAC).
Śmigłowiec AW101 jest najlepszym rozwiązaniem spełniającym potrzeby Marynarki Wojennej 
w zakresie zwalczania zagrożeń na morzu i realizacji misji poszukiwawczo-ratowniczych, a także co potwierdza prezentowany w Polsce model HH-101A Caesar może być doskonałym rozwiązaniem dla Wojsk Specjalnych.
Dodatkowe informacje na temat śmigłowca AW101
AW101 jest najbardziej nowoczesnym i zaawansowanym technologicznie średnim śmigłowcem transportowym obecnie dostępnym na rynku. Jest on użytkowany, produkowany oraz wzbudza zainteresowanie użytkowników dzięki doskonałym osiągom potwierdzonym podczas realizacji najbardziej wymagających misji począwszy od Arktyki po Antarktydę i w wielu innych miejscach na świecie. AW101 oferuje duży zasięg, dużą zdolność transportową oraz zaawansowane technologie, a wszystko to w wydajnym kosztowo statku powietrznym, zdolnym do wykonywania różnych zadań. Zależnie od konfiguracji w kabinie mieści się do 30 foteli dla żołnierzy 
lub 16 noszy. AW101 posiada trzy silniki, które zapewniają doskonałe osiągi i bezpieczeństwo 
w każdych warunkach.
Jak dotąd klienci na całym świecie zamówili ponad 220 śmigłowców AW101 do wykonywania różnych misji, w tym ewakuacji personelu, operacji sił specjalnych, wykonywania zadań poszukiwawczo-ratowniczych, w tym na polu walki (SAR/CSAR), misji użytkowych, transportu żołnierzy, zwalczania okrętów nawodnych (ASuW) i podwodnych (ASW), wczesnego ostrzegania 
z powietrzna, oczyszczania z min oraz transportu głów państw/szefów rządów. Włochy, Wielka Brytania, Japonia, Kanada, Portugalia, Dania oraz Norwegia są wśród państw, które wybrały AW101. Leonardo Helicopters dostarcza szeroką gamę zindywidualizowanych rozwiązań 
w zakresie wsparcia, szkolenia oraz planowania misji, aby sprostać wymaganiom klientów niezależnie od tego w jakich misjach ich AW101 mają być wykorzystywane.
Prezentowany w Polsce HH-101A Włoskich Sił Powietrznych to jeden z najnowszych wariantów AW101 zdolny do transportu do pięciu członków załogi + dwudziestu w pełni wyposażonych żołnierzy lub sześciu członków załogi + ośmiu żołnierzy realizujących misje specjalne, zapewniając maksymalną elastyczność operacyjną. Ten wariant śmigłowca uzbrojony jest w trzy karabiny maszynowe kalibru 7,62 mm, zamontowane po obu stronach kadłuba oraz na tylnej rampie 
i dostarczone przez Pion Systemów Obronnych firmy Leonardo. Posiada też opancerzone fotele 
w kabinie załogi, jak również osłonę balistyczną stanowisk operatorów broni pokładowej oraz krytycznych systemów śmigłowca. Śmigłowiec posiada też zintegrowany system walki elektronicznej. Poprzez Pion Systemów Lotniczych i Kosmicznych, firma Leonardo wyposażyła śmigłowiec w szereg sensorów, systemów komunikacji i samoobrony, w tym radia, system identyfikacji swój – obcy (Friend or Foe), szyfrowania, wymiany danych Link 16, komunikacji wewnętrznej, radar Gabbiano, system ostrzegający o opromieniowaniu wiązką lasera LWR 
i zbliżaniu się pocisków MILDS. Ponadto HH-101A ma możliwość pobierania paliwa w locie, pozwalający na udział w długotrwałych operacjach o wydłużonym zasięgu. 

PZL-Świdnik, spółka z Grupy Leonardo, ma przyjemność poinformować o pierwszej w Polsce publicznej prezentacji śmigłowca AW101, który zademonstrowano szerokiej publiczności podczas serii pokazów w Świdniku i Warszawie. 

AW101 to wielozadaniowy śmigłowiec zaprojektowany z myślą o realizacji wymagających misji Wojsk Specjalnych oraz Marynarki Wojennej, w tym zadań poszukiwawczo-ratowniczych oraz zwalczania podwodnych i nawodnych zagrożeń na morzu.

 

Uczestnicy premierowego pokazu AW101 w Polsce, w tym Minister Obrony Narodowej Antoni Macierewicz, zapoznali się z możliwościami jednego z najnowszych wariantów śmigłowca, czyli HH-101A Caesar - na co dzień pozostającego w służbie włoskich Sił Powietrznych. Włochy mają zapotrzebowanie na łącznie 15 śmigłowców do realizacji misji odzyskiwania personelu i akcji wojsk specjalnych, jak również zadań poszukiwawczo-ratowniczych (SAR), w tym na polu walki (CSAR) oraz ewakuacji medycznej (MEDEVAC).

 

Śmigłowiec AW101 jest najlepszym rozwiązaniem spełniającym potrzeby Marynarki Wojennej w zakresie zwalczania zagrożeń na morzu i realizacji misji poszukiwawczo-ratowniczych, a także co potwierdza prezentowany w Polsce model HH-101A Caesar może być doskonałym rozwiązaniem dla Wojsk Specjalnych.

 

Dodatkowe informacje na temat śmigłowca AW101

 

AW101 jest najbardziej nowoczesnym i zaawansowanym technologicznie średnim śmigłowcem transportowym obecnie dostępnym na rynku. Jest on użytkowany, produkowany oraz wzbudza zainteresowanie użytkowników dzięki doskonałym osiągom potwierdzonym podczas realizacji najbardziej wymagających misji począwszy od Arktyki po Antarktydę i w wielu innych miejscach na świecie. AW101 oferuje duży zasięg, dużą zdolność transportową oraz zaawansowane technologie, a wszystko to w wydajnym kosztowo statku powietrznym, zdolnym do wykonywania różnych zadań. Zależnie od konfiguracji w kabinie mieści się do 30 foteli dla żołnierzy lub 16 noszy. AW101 posiada trzy silniki, które zapewniają doskonałe osiągi i bezpieczeństwo w każdych warunkach.

 

Jak dotąd klienci na całym świecie zamówili ponad 220 śmigłowców AW101 do wykonywania różnych misji, w tym ewakuacji personelu, operacji sił specjalnych, wykonywania zadań poszukiwawczo-ratowniczych, w tym na polu walki (SAR/CSAR), misji użytkowych, transportu żołnierzy, zwalczania okrętów nawodnych (ASuW) i podwodnych (ASW), wczesnego ostrzegania z powietrzna, oczyszczania z min oraz transportu głów państw/szefów rządów. Włochy, Wielka Brytania, Japonia, Kanada, Portugalia, Dania oraz Norwegia są wśród państw, które wybrały AW101. Leonardo Helicopters dostarcza szeroką gamę zindywidualizowanych rozwiązań w zakresie wsparcia, szkolenia oraz planowania misji, aby sprostać wymaganiom klientów niezależnie od tego w jakich misjach ich AW101 mają być wykorzystywane.

 

Prezentowany w Polsce HH-101A Włoskich Sił Powietrznych to jeden z najnowszych wariantów AW101 zdolny do transportu do pięciu członków załogi + dwudziestu w pełni wyposażonych żołnierzy lub sześciu członków załogi + ośmiu żołnierzy realizujących misje specjalne, zapewniając maksymalną elastyczność operacyjną. Ten wariant śmigłowca uzbrojony jest w trzy karabiny maszynowe kalibru 7,62 mm, zamontowane po obu stronach kadłuba oraz na tylnej rampie i dostarczone przez Pion Systemów Obronnych firmy Leonardo. Posiada też opancerzone fotele w kabinie załogi, jak również osłonę balistyczną stanowisk operatorów broni pokładowej oraz krytycznych systemów śmigłowca. Śmigłowiec posiada też zintegrowany system walki elektronicznej. Poprzez Pion Systemów Lotniczych i Kosmicznych, firma Leonardo wyposażyła śmigłowiec w szereg sensorów, systemów komunikacji i samoobrony, w tym radia, system identyfikacji swój – obcy (Friend or Foe), szyfrowania, wymiany danych Link 16, komunikacji wewnętrznej, radar Gabbiano, system ostrzegający o opromieniowaniu wiązką lasera LWR i zbliżaniu się pocisków MILDS. Ponadto HH-101A ma możliwość pobierania paliwa w locie, pozwalający na udział w długotrwałych operacjach o wydłużonym zasięgu.